کلاس بارداری

در حال حاضر زنان در زمینه های مختلف می درخشند. هوش و فراست و خلاقیت زنان حیطه وسیع تری برای بیان دارد. در طول دوره های مختلف زندگی نقش های مختلفی چون فرزند، خواهر، همسر، مادر و دوست را ایفا می کند و در تمام آن نقش ها باید بهترین باشد.

بدن زن از لحاظ بیولوژیکی برای عملکردهای مشخص و معینی ساخته شده است. او باید تمام مراحل زندگی خردسالی، جوانی، میانسالی و کهن سالی را طی کند. در هر یک از این مراحل او دستخوش تغییرات فیزیولوژیکی شده و با مشکلات و کشمکش های درونی مواجه می شود. مادر شدن نیز یک وظیفه مقدر شده برای زن است که نه تنها یک وضعیت فیزیکی بلکه یک وضعیت الهی است. یک زن باید برای ایفا نقش هایی که به عهده اوست هزینه بالایی را از لحاظ فیزیکی و روانی بپردازد. ثبات و استحکام حالات فیزیکی و روحی از طریق آسانا و پرانایاما بدست می آید.

ما پیشنهاد می کنیم که خانم ها قبل از حاملگی به تمرین یوگا بپردازند که در این صورت سلامت مادر بالاتر رفته و سلامتی کامل را برای نسل بعدی تضمین می کند. به خانم های باردار توصیه می شود در دوران سه ماه اول بارداری محتاط باشند. انجام آسانا ها در دوران بارداری، رحم ورزش داده می شود طوری که قوی شده و عملکرد آن موثر تر خواهد بود و در نتیجه آن زایمان  راحت تر و طبیعی صورت می گیرد. اجرای تمرینات یوگا تاثیر بسزایی بر بهبود عملکرد سیستم قلبی عروقی و اکسیژن گیری زنان باردار داشته است و از خطراتی مانند فشار خون بالا، افزایش وزن سریع و وجود آلبومین در ادرار جلوگیری می کند. همچنین انجام آسانا ها می تواند مشکلات شایع بارداری و علایم هشدار دهنده از قبیل تهوع، احساس مریضی روزانه، یبوست و سردرد را کاهش دهد. آساناها سیستم دفع ادرار و هضم غذا و گردش خون را متعادل نموده و تنفس را راحت و آزاد می نماید. پرانایاما علایمی مانند ضعف و خستگی و فشار عصبی را کاهش داده و به مادری که منتظر تولد فرزندش است کمک می کند تا از سلامتی جسمی و روحی خود در مراحل مختلف حاملگی اش لذت ببرد.

*کلاسهای ویژه بارداری طبق کلاسهای پیشرفته خانم اروندیان تشکیل میشود، برای هماهنگی با موسسه تماس حاصل فرمایید.